Pages

Monday 11 July 2011

Wanita Yang Digelar Mama Bangku

sebagai seorang ibu.. atau wanita... apakah perasaan anda ketika melihat gambar di bawah ini? beruntung anak-anak itu...sungguhpun dijaga oleh ibu lain yang serba kekurangan ini..

 
Xu Yuehua 55 tahun , yang kehilangan kakinya dalam sebuah kecelakaan kereta api pada usia 13 tahun, telah menghabiskan 37 tahun membesarkan anak-anak di sebuah lembaga kesejahteraan sosial. Dia telah membela lebih dari 130 anak-anak. Dia bergerak tanpa kaki dengan menggunakan kerusi dan dia menghabiskan hari-harinya pada sepasang bangku kecil, sehingga anak-anak memanggil dia "Mama bangku".

Adakah orang yang sempurna dan sihat boleh melakukan hal yang sama?. Tentunya ada kan..semoga kita juga membahagikan kehidupan ini untuk membantu orang lain juga.

Diluar sana ada ANAK yang TIDAK mahu mengaku insan yang melahirkannya itu IBU.. mungkin sebab KEMISKINAN si ibu.. sebab KECACATAN si ibu... atau disebabkan sikap ibu yang KONONNYA kuat MEMBEBEL! Teguran ibu dianggap MEMBEBEL.. NASIHAT ibu dikatakan sebagai KOLOT!... ada yangsanggup berkata; "lebih baik dapat IBU baru..." Tetapi anak derhaka ini lupa agaknya... SUSU yang mengalir dalam TUBUH BADANnya suatu ketika dulu hinggalah hari ini... SUSU dari IBu yang sangat DIBENCINYA.... TAPI warga ibu jangan PUTUS ASA... Jika ada anak-anak yang TIDAK dengar kata.. berdasarkan PENGALAMAN kami bersama golongan remaja... InsyaALLAH... kami sedia membantu anda.. sila layari www.motivasisurvivor.com.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...