Pages

Monday 11 July 2011

Sekeping Gambar Ibu dan Bayi

Teliti gambar ini dalam keadaan yang tenang.. dan bayangkan wajah ibu anda... tanya diri anda.. Apakah anda bersyukur punya IBU?


 

Dalam kehidupan ini, tak semua orang bernasib baik. Ada yang susah dan ada yang senang. Gambar di atas ini membawa seribu warna kehidupan. Ibunya bekerja sebagai buruh kasar dan kanak-kanak itu diletakkan ditepi batu di dalam raga kasar. Percayalah..semua ibu di dunia ini akan melakukan apa saja demi memberi anaknya kehidupan yang baik.

Malangnya.. diluar sana masih ada anak-anak yang mahukan ibunya MATI... kononnya GAGAL memberikan KASIH SAYANG dan KEPERLUAN hidup... di luar sana ada anak-anak yang sanggup MEMAKI HAMUN.. MEMBABIANJINGKAN ibunya.. kerana PROTES dan rasa tidak puas hati.. INI semua BUKAn cerita rekaan.. TETAPI berdasarkan pengalaman di depan mata saya sendiri.. Apa nak jadi dengan umat Islam melayu ketika ini.. semakin hari semakin TENAT... anak bangsa lain sibuk mengejar cita-cita... anak bangsa sendiri sibuk BERCINTA walaupun baru di tingkatan DUA! belum lagi yang mahu bercita-cita menjadi SAMSENG! alahai anak...andai engkau tahu...alangkah deritanya..IBU YANG MENGANDUNG!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...