Pages

Wednesday 3 August 2011

Video: Pelajar Lelaki Bergaduh di Sekolah

Jika sebelum ini artikel bertajuk "Video; Pelajar Perempuan Bergaduh" kali ini, kita lihat video; Pelajar Lelaki pula bergaduh. Tujuan paparan ini bukanlah untuk memprovok mana-mana pihak TETAPI semata-mata untuk MEMBUKA MATA dan MINDA pihak yang terbabit khususnya IBU BAPA, Pihak Sekolah, dan Kerajaan untuk sama-sama mencari jalan membantu pelajar-pelajar kita yang semakin hari semakin TENAT.

Gejala "GADUH" dan "BULI" bukanlah satu isu yang baru di negara ini. Penulis sendiri mengakui bahawa Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan agensi-agensi kerajaan lainnya telah BERUSAHA untuk mengatasi masalah tersebut dengan kaedah dan cara yang pelbagai. Namun, kesannya mungkin masih jauh untuk dilihat atau dicapai. 

Sebuhungan dengan itu, pihak Didik Diri Resources (DDR) atas pengalaman mengendalikan kes-kes REMAJA bermasalah dan sering "TURUN PADANG" membantu ibu bapa yang memiliki anak-anak remaja yang terlibat dengan masalah sosial rasa TERPANGGIL untuk sama-sama membantu mencari jalan penyelesaian daripada masalah ini.

Berikut adalah antara video-video yang menunjukkan perilaku anak-anak remaja lelaki kita yang terlibat dengan kes "GADUH" di sekolah.  

Video 1



Video 2

Video 3

Video 4


Video 5

Video 6

Apakah yang ada dalam kotak fikiran mereka sehinggakan mengaanggap GADUH itu satu perkara yang WAJIB dan PERLU? Mungkinada yang hanya berseronok... dan mengaanggap GADUH itu hanya sebagai HIBURAN. Persoalannya, jika sampai ada yang TERKORBAN bagaimana? dan jika yang TERKORBAN itu adalah ANAK kita bagaimana? Oleh itu, kami di DDR menyeru kepada pihak-pihak berkenaan khususnya ibu bapa yang mempunyai ANAK REMAJA yang masih bersekolah dan terlibat dengan masalah DISIPLIN sekolah atau GEJALA sosial di luar sana supaya hubungi kami DDR dalam kadar SEGERA! Berdasarkan pengalaman kami mengendalikan REMAJA BERMASALAH disamping menyediakan pelbagai PERKHIDMATAN ; Motivasi, kaunseling, Pusat pemulihan, Rawatan Rohani dan sebagainya.. InsyaALLAH dapat membantu ANDA! Sila layari laman web rasmi DDR di; www.motivasisurvivor.com SEGERA!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...