Pages

Wednesday 13 July 2011

CINTA GILA :Liu Jalan Kaki 1,600 Km Demi Nikahi kekasihnya


13 Julai

HENAN - Liu Peiwen, 29 menerima cabaran dari kekasihnya Ling Hsueh, 23 untuk berjalan kaki sejauh 1,000 batu atau 1,600 kilometer, agar pinangannya diterima.

Awalnya Ling hanya bergurau ketika dia mengatakan bahawa dirinya hanya akan menikah dengan seorang lelaki yang rela berjalan kaki sepanjang 1,000 batu untuknya.

Pasalnya Ling amat menyukai sebuah lagu dari pasangan duet dari Skotlandia yang berjudul '500 Miles'. Dalam lagu tersebut berceritakan seorang lelaki yang rela berjalan kaki lebih dari 500 batu sebagai bukti kesungguhan cintanya.

Namun sebelum Ling sempat mengatakan kepada Liu bahawa dia hanya bercanda, Liu membeli ransel dan berangkat dari Wilayah Henan untuk dia berjalan hingga ke Guangdong yang notabene adalah kampung halaman Ling.

Sebagaimana dilansir Eyeonchina, Selasa 12 Julai Ling mengatakan kepada media setempat bahawa tanpa Liu melakukan aksi nekatnya, dia akan menerima lamarannya.

"Dia adalah lelaki yang baik dan menyenangkan. Saya hanya bergurau ketika menyebutkan keinginan saya itu seperti yang ada di lirik lagu. Tanpa dia berjalan kaki 1,000 batu pun saya mau menikah dengannya," kata Ling.

"Sebelum berangkat Liu berkata, bahawa jarak dari Henan ke Guangzhou adalah 1,600 kilometer, sama 1,000 batu. Dan dia berharap ketika sampai di sana saya akan bilang 'iya' untuk lamarannya," ungkap Ling.

Perjalanan Liu berjalan kaki dari Henan ke Guanszhou diperkirakan akan menghabiskan waktu selama enam minggu.
 
Lucu... TAK... Dia sanggup buat demi CINTA... KITA?


international.okezone.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...