Pages

Saturday 6 August 2011

Remaja berpuasa dan buat maksiat di bulan Ramadan

Tindakan segelintir pasangan memadu kasih, termasuk berpakaian mencolok mata di kawasan rekreasi bukan saja mengecewakan pengunjung, tetapi mencemarkan kesucian Ramadan.

Golongan berkenaan tanpa segan silu duduk berduaan dan berbuat aksi hangat di tempat terbuka seolah-olah mereka hidup bersendirian di dunia tanpa peduli perasaan pengunjung yang hendak mengambil angin di kawasan berkenaan.


Apakah mereka ini tidak menyedari perbuatan mereka mencemar kesucian Ramadan dan memalukan umat Islam.

Lebih menyakitkan hati, kawasan taman dan rekreasi yang menjadi tempat mereka melepaskan hawa nafsu seolah-olah milik mereka saja dan pengunjung lain seperti tidak wujud di kawasan berkenaan dan tindakan kumpulan remaja ini menyebabkan ramai ibu bapa segan membawa anak-anak beriadah di situ. 
 
Bagaimana jika didalam gambar itu adalah anak atau adik anda? Lihat sikap dan perilaku anak atau adik anda ketika ini? Sibuk berSMS sampai larut malam? selalu "berchating?" m hingga ke pagi? Ada teman wanita/lelaki di sekolah? Jika anda BIMBANG sesuatu yang buruk akan berlaku ke atas diri anak/adik anda, berbuatlah sesuatu sebelum TERLEWAT! Kami di DDR menyediakan pelbagai PERKHIDMATAN khusus untuk golongan REMAJA yang terlibat dengan gejala SOSIAL seperti di atas. Hubungi kami segera dan layarti laman web RASMI DDR: www.motivasisurvivor.com SEGERA!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...