Pages

Friday 5 August 2011

Mayat Bayi Tanpa Kepala Ditemui


MELAKA - Seorang wanita berumur 24 tahun disyaki membuang bayinya yang tidak cukup bulan di dalam tong sampah di rumahnya di Flat Taman Sri Lanang di sini. Gambar fail

Mayat bayi itu didapati tanpa kepala dan berusia lebih kurang enam bulan. Wanita itu pada mulanya disyaki apabila doktor di Hospital Melaka mendapati dia mengalami pendarahan yang banyak ketika menerima rawatan di situ, yang kemudiannya membuat laporan polis.

"Kami menerima laporan (Selasa lalu) kira-kira jam 9 malam dari doktor tersebut bahawa mangsa mengalami pendarahan yang banyak ketika menerima rawatan dan dipercayai dia telah melahirkan anak," kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka, ACP Raja Shahrom Raja Abdullah.

Beliau berkata seorang Pegawai Penyiasat telah dihantar bagi menemui wanita itu dan mendapati dia telah melahirkan anak yang tidak cukup bulan, seorang diri di rumahnya kira-kira pukul 6 petang Selasa itu.

"Anggota polis telah dihantar ke tempat kejadian dan menjumpai mayat bayi berkenaan. Kepala bayi itu masih belum dapat dikesan dan usaha mencari kepala tersebut sedang dijalankan," kata Raja Shahrom.

Siasatan awal mendapati wanita terbabit dipercayai membuang bayi itu disebabkan merasa cemas dan takut kerana melahirkan anak yang tidak sempurna.

Kes itu disiasat di bawah Seksyen 381 Kanun Kesiksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan membuang bayi.-Bernama

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...