Pages

Tuesday 20 September 2011

Pengkid Pembunuh

Pengkid memang terkenal kerana bersifat cemburu dan sanggup berbuat apa sahaja untuk memenangi hati kekasih mereka, juga berjantina sama, perempuan.Sebelum ini sebilangan pengkid membuat keputusan menoreh pergelangan tangan sendiri dan menelan aspirin berlebihan, kononnya untuk membunuh diri akibat gagal dalam percintaan sesama jenis.

Kalau mati sekali pun, mereka tetap dikebumikan sebagai perempuan. Berperangai dan berperwatakan seperti lelaki tidak menjadikan mereka lelaki. Keratlah rambut, bengkunglah buah dadah sehingga leper dan kasarkan suara, mereka tetap perempuan.Terkini, pengkid berusia 25 tahun dilaporkan menikam teman serumahnya, Suriani Md Saad, 29 tahun di Sungai Petani, Kedah.

Motif kejadian dipercayai cemburu, baca di sini.

Barangkali sebilangan perempuan sudah terlalu bosan dengan kerenah lelaki lalu memilih untuk hidup berpasangan bersama perempuan.Untuk rekod, pengkid diharamkan sebelum ini, klik di sini dan kelompok sama juga pernah terbabit dalam kes pembunuhan di negari sama, baca di sini.

Uniknya, dalam kedua kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan, di Sungai Petani dan Alor Setar itu, suspek kemudian cuba membunuh diri namun berjaya diselamatkan. Kita pastinya pernah terbaca kes, perempuan membunuh diri kerana dikecewakan oleh lelaki tetapi sikap pengkid lebih dahsyat, mereka sanggup membunuh dan membunuh diri kerana perempuan.

Tolol!

Berikut petikan komen dihantar pembaca mendakwa pengkid kepada saya (Mazidul) Februari lalu.

'Hanya kami saje yg pahm kenapa kami jadi begini. Sy dah bercinta dgn pengkid hampir setahun. Dia ada kisah silam sendiri.derita yang dia tanggung sebab dirogol oleh saudara kandung sehingga melahirkan seorang anak so, salah kah dia memilih untuk menjadi pengkid? Kami tak memerlukan lelaki yg ibarat syaitan bertopengkan manusia!'


Baca ulasan saya berhubung petikan di atas di sini.


Untuk memahami 'kelebihan' sikpa pengkid berbanding perlakuan majoriti lelaki, baca luahan hati janda berbuah hatikan pengkid di sini dan teliti juga luahan gadis, pelajar kolej swasta, masih bercinta dengan pengkid sehingga ke saat ini, di sini.


Saya percaya pembaca juga barangkali mempunyai kenalan pengkid dan mengetahui kisah mereka, kongsikan di sini.


Nukilan Mazidul Akmal Sidik dari blog; http://www.mazidulakmal.com/2011/09/pengkid-pembunuh.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...