Pages

Thursday 4 August 2011

Ketua kelas patah tangan dibelasah

Oleh FAIZAL NAZARUDDIN
faizal.nazaruddin@kosmo.com.my


http://kosmo.com.my/kosmo/pix/2011/0307/Kosmo/Negara/ne_02.1.jpg

ANOAR menunjukkan tangan anaknya, Muhammad Shahfaly yang patah didakwa akibat dibelasah 11 pelajar di Simpang Empat, Kangar semalam.

KANGAR - Ketua kelas ini sekadar melaksanakan tugas mencatatkan nama pelajar ponteng sebagaimana kebiasaan dilakukannya setiap hari.

Namun, tindakan murninya itu kelmarin membawa padah apabila dia dibelasah oleh sekumpulan 11 pelajar samseng yang sudah lama berdendam dengannya.

Akibatnya lengan kiri pelajar itu patah, tulang bahu terseliuh manakala kening kiri turut luka dalam kejadian yang berlaku pada Jumaat lalu, kira-kira pukul 11 pagi.

Muhammad Shahfaly Anoar, 15, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Syed Saffi dekat sini terpaksa mengambil cuti sakit selama 11 hari akibat kejadian itu.


Apakah yang ada dalam kotak fikiran mereka sehinggakan mengaanggap GADUH itu satu perkara yang WAJIB dan PERLU? Mungkinada yang hanya berseronok... dan mengaanggap GADUH itu hanya sebagai HIBURAN. Persoalannya, jika sampai ada yang TERKORBAN bagaimana? dan jika yang TERKORBAN itu adalah ANAK kita bagaimana? Oleh itu, kami di DDR menyeru kepada pihak-pihak berkenaan khususnya ibu bapa yang mempunyai ANAK REMAJA yang masih bersekolah dan terlibat dengan masalah DISIPLIN sekolah atau GEJALA sosial di luar sana supaya hubungi kami DDR dalam kadar SEGERA! DDR sering mendapat JEMPUTAN daripada pihak sekolah untuk program CERAMAH REMAJA dan Seminar. Berdasarkan pengalaman kami mengendalikan REMAJA BERMASALAH disamping menyediakan pelbagai PERKHIDMATAN ; Motivasi, kaunseling, Pusat pemulihan, Rawatan Rohani dan sebagainya.. InsyaALLAH dapat membantu ANDA! Sila layari laman web rasmi DDR di; www.motivasisurvivor.com SEGERA!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...